Δεν είμαι καλός


…δεν είμαι αγνός, δεν είμαι ήσυχος! Αβάσταχτη είναι η ευτυχία κι η δυστυχία μου, είμαι γιομάτος άναρθρες φωνές και σκοτάδι· κυλιούμαι όλο δάκρυα κι αίματα μέσα στη ζεστή τούτη φάτνη της σάρκας μου.

Φοβούμαι να μιλήσω. Στολίζουμαι με ψεύτικα φτερά, φωνάζω, τραγουδώ, κλαίω, για να συμπνίγω την ανήλεη κραυγή της καρδιάς μου.

Δεν είμαι το φως, είμαι η νύχτα· μα μια φλόγα λοχίζει ανάμεσα στα σωθικά μου και με τρώει. Είμαι η νύχτα που την τρώει το φως.

“Να μάθεις να υπακούς. Μονάχα όποιος υπακούει σε ανώτερο του ρυθμό είναι λεύτερος.

“Να μάθεις να προστάζεις. Μονάχα όποιος μπορεί να προστάζει είναι αντιπρόσωπος μου απάνω στη γης ετούτη.

“Ν’ αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.

“Ν’ αγαπάς τον καθένα ανάλογα με τη συνεισφορά του στον αγώνα. Μη ζητάς φίλους· να ζητάς συντρόφους!

“Να ‘σαι ανήσυχος, αφχαρίστητος, απροσάρμοστος πάντα. Όταν μια συνήθεια καταντήσει βολική, να τη συντρίβεις. Η μεγαλύτερη αμαρτία είναι η ευχαρίστηση.

“Που πάμε; Θα νικήσουμε ποτέ; Προς τι όλη τούτη η μάχη; Σώπα! Οι πολεμιστές ποτέ δε ρωτούνε!”

Σκύβω κι αφουγκράζουμαι την πολεμική τούτη Κραυγή στα σωθικά μου. Αρχίζω και μαντεύω το πρόσωπο του Αρχηγού, ξεκαθαρίζω τη φωνή του, δέχουμαι με χαρά και με τρόμο τις σκληρές εντολές του.

Ναι, ναι, δεν είμαι τίποτα. Ένας αχνός φωσφορισμός απάνω στην ογρή πεδιάδα, ένα άθλιο σκουλήκι που σούρνεται κι αγαπάει, φωνάζει και μιλάει για φτερούγες, μια ώρα, δυο ώρες, κι ύστερα το στόμα του φράζει με χώματα…

Ασκητική – Ν.Καζαντζάκης

19 Σχόλια to “Δεν είμαι καλός”

  1. Καλησπέρα φίλοι μου!
    Οχι δεν με έχει πειράξει
    η πολλή ηλιοθεραπεία….
    απλά περιμένω να μαζευτούμε όλοι
    πριν κάνω τα εγκαίνια χα χα χα χα χα

    ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΛΟΜΕΝΟΥΣ
    για το blogaki αυτό στο WordPress

    Οσοι θέλετε να μαθαίνετε για τις
    νέες μου αναρτήσεις (νομίζω πως
    ισχύει και για τα σχόλια) απλά
    γράψτε το mail σας πάνω δεξιά
    εκεί που λέει: Email Subscription
    και θα ενημερώνεστε για ότι νέο
    μέσω mail box
    Πώς το μιλάω η ρουφιάνα!!!!!

    Οδηγία βου

    Οσοι θέλετε να έχετε δική σας
    φωτό ως Avatar και όχι αυτό
    το τερατάκι δίπλα απ το όνομά σας
    μπορείτε να πάτε εδώ:

    http://el.gravatar.com/site/signup/

    Παλέψτε το λίγο, γιατί δεν θυμάμαι περισσότερα
    να βοηθήσω! Το χα κάνει πριν πολλά πολλά
    χρόνια! Αλλιώς θα υποστείτε αυτή την τερατόφατσα
    και η Miss Pink θα τσιρίζει για μήνες! Ποιός έχει όρεξη
    να την ακούει! Χα χα χα χα χα χα

    Φιλιά πολλά σε όλους!
    Ευχαριστώ και πάλι που ήρθατε στο νέο μου
    σπίτι! Σμουατςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςς

  2. Αν βαριέστε να κάνετε οτιδήποτε
    κλικάρετε τα δύο κενά κουτάκια
    ακριβώς πάνω από κει που λέει δημοσίευση σχολίου!
    Σας το βγάζει ή μόνο εγώ το βλέπω εεεε;;;;;;

  3. Αν δεν θέλετε ούτε αυτό
    ε τι να σας πω! Ντροπή σας!
    Χα χα χα χα χα χα χα χα

    Σμουατςςςςςςςςςςς και πάλι

  4. Τουλάχιστον δεν θέλω τόσες οδηγίες για την WP (ελπίζω δλδ 😛 )

    Υπέροχος ο Καζαντζάκης!

    Φιλιά πολλά…!

  5. Αστεράκι
    Καλά εσύ άκου το τραγουδάκι!
    Χα χα χα χα χα
    Φιλιά πολλά

  6. U2, είναι δυνατόν να μην ακούσω? Είδες τι εύκολη που είμαι τελικά με τα τραγούδια εγώ? 😛

  7. Αυτό φταίει;;;;
    Καλά! Χα χα χα χα χα χα
    Φιλιά πολλά και πάλι
    Πάω για ύπνο

  8. Ωραία τα είπε ο δάσκαλος!
    Καλημέρα!

  9. Φάνης Says:

    Πιστεύω η ασκητική
    να μην σε «διαφθείρει»
    και να σε δούμε έγκλειστη
    σε κανα μοναστήρι…..

    Αθάνατος,παγκόσμιος ο ΝΚ

  10. Βαλε φτερα λοιπον στα ποδια και ταξιδεψε
    Και ασε τις φιλοσοφιες για τους ανεραστους
    Σ΄ εμας αρεσει η σιωπη των αισθησεων, τα ματια και τα χειλια
    και οχι τα λογια
    Μονο ο ερωτας μας ελευθερωνει
    Καλο ταξιδι….

    Deep Purple – Sail away

  11. Ναι!
    Καλησπέρα Ερατώ
    Καλωσόρισες
    Φιλιά πολλά

  12. Φάνη μου δεν θα με δεχτούν σε μοναστήρι εμένα!
    Χα χα χα χα χα χα χα θα τους κολάσω!
    Είμαι κακή επιρροή!
    Χα χα χα χα Φιλιά πολλά

  13. Velvet μου
    εδώ θα διαφωνήσω!
    Μ αρέσει η φιλοσοφία
    και δεν γίνεται, δεν δύναμαι,
    δεν μπορώ να αγνοήσω τον μέγα Καζαντζάκη!
    Θα ήταν ιεροσυλία!
    Στα υπόλοιπα συμφωνώ 🙂
    Ωραιότατο τραγούδι μου χάρισες
    Σ ευχαριστώ!
    Φιλιά πολλά

  14. ΛΕΩΝ Says:

    Ήρθα κι εγώ…..
    Άργησα λόγω φόρτου, αλλά ήρθα!
    Καλορίζικο λοιπόν και χωρίς ανεπιθύμητους και ανόητους ελπίζω….!
    Πολλά φιλιάααααα

  15. Λιονταράκι καλωσόρισες!
    Κι εγώ το ελπίζω!
    Φιλιά πολλά

  16. όμορφα λόγια…..πολύ καλή επιλογη σου….
    νασαι καλά…τυχερούλα

  17. Ευχαριστώ πολύ Παναγιώτη!
    Φιλιά πολλά!

  18. I Love you anyway…Diakopes telos..opote..katalaves..Polla filia sou afino ki edo. 🙂

  19. 🙂 🙂 🙂
    Φιλιά κι από μένα Μαράκι μου!

Σχολιάστε

